امداد خودرو ساری،امدادسیار ،باطری سازی سیارساری،مکانیک سیارویدکش09118945705

بلاگ

۵ راه ساده برای شناسایی سایت های وردپرسی

۵ راه ساده برای شناسایی سایت های وردپرسی

۲۶ خرداد ۱۳۹۹
| توسط وب روبیک
| 2606بازدید
| بدون دیدگاه

۵ راه ساده برای شناسایی سایت های وردپرسی

به عنوان یه طراح سایت، شاید بارها این سوال برای شما پیش اومده باشه که یک سایت خاص، با استفاده از چه تکنولوژی و زبان برنامه نویسی پیاده سازی شده و یا آیا اون سایت با استفاده از وردپرس پیاده سازی شده یا نه؟

با توجه به اینکه در حال حاضر سایت های زیادی با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پیاده سازی میشن، بد نیست با این 5 راه ساده و کاربردی برای شناسایی و تشخیص سایت های وردپرسی آشنا باشید. با بکارگیری روش های زیر شما میتونید در کمتر از چند ثانیه تشخیص بدین که آیا وب سایت مورد نظر شما با استفاده از وردپرس پیاده سازی شده یا خیر.

1. شناسایی سایت های وردپرسی با بررسی سورس کد

یکی از در دسترس ترین روش ها برای تشخیص اینکه یک سایت وردپرسی هست یا نه، مراجعه به سورس اون وب سایت هست. برای این کار کافیه سایت مورد نظر رو باز کنید و در قسمتی از صفحه، کلیک راست موس رو فشار بدین. برای مشاهده سورس صفحه، گزینه “View page source” رو کلیک کنید.

شناسایی سایت وردپرسی با بررسی سورس کد

در ادامه کافیه در صفحه باز شده به دنبال مسیرهای شاخص وردپرس بگردین. به عنوان مثال در صورتی که فایلی از مسیر wp-content خوانده شده باشه، این بدین معنی هست که اون وب سایت با استفاده از وردپس پیاده سازی شده.

شناسایی سایت وردپرسی با بررسی سورس کد

همچنین میتونید توی سورس سایت به دنبال عبارت WordPress بگردین. زمانی که یک سایت وردپرسی از افزونه هایی مثل yoast استفاده کنه، از نام وردپرس در کامنت های صفحه استفاده شده.

شناسایی سایت وردپرسی با بررسی سورس کد

2 .بررسی فایل License.txt

در اکثر مواقع این فایل توسط طراحان سایت حذف میشه! اما با این حال کافیه عبارت license.txt رو به آخر آدرس سایت اضافه کنید و Enter رو بزنید. در صورت وجود این فایل، با صفحه ای شبیه به صفحه زیر مواجه خواهید شد:

بررسی فایل License.txt در شناسایی سایت وردپرسی

3. بررسی لینک های شاخص وردپرس برای تشخیص سایت وردپرسی

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص سایت وردپرسی فراخوانی لینک های شاخص و کلیدی وردپرس هست.با اضافه کردن عبارات زیر به انتهای آدرس وب سایت مورد نظر متوجه خواهید شد که آیا اون سایت با استفاده از وردپرس پیاده سازی شده یا نه!

  • wp-login.php
  • wp-trackback.php
  • feed

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات طراحان سایت اقدام به تغییر این مسیر ها در وردپرس میکنن!

4. استفاده از سایت های  تشخیص سیستم های مدیریت محتوا

استفاده از سایت های  تشخیص سیستم های مدیریت محتوا

سایت هایی وجود دارند که با استفاده از اوها به سادگی میتونید تشخیص بدین که یک سایت وردپرسی هست یا نه؟ برای این کار کافیه آدرس سایت مورد نظر رو در سایت Builtwith.com وارد کنید. البته این سایت تنها یکی از سایت های موجود برای تشخیص نوع سیستم مدیریت محتوای وب سایت هست و با یه سرچ ساده میتونید سایت های ارائه دهنده این خدمات رو شناسایی کنید.

5. استفاده از افزونه های مروگر ها برای تشخیص نوع وب سایت

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین راه های تشخیص نوع تکنولوژی وب سایت، استفاده از افزونه های مرورگرهای مختلف هست. افزونه های متعددی برای این کار موجود هستن اما از محبوب ترین افزونه هایی که توسط طراحان سایت مورد استفاده قرار میگیرند میشه به افزونه Chrome Sniffer و افزونه Wappalyzer اشاره کرد. با نصب این افزونه ها آیکونی مطابق با تصویر زیر در بالای مروگر شما ایجاد میشه که با کلیک روی اون، نوع وب سایت و تکنولوژی های مورد استفاده در اون سایت به شما نمایش داده میشه:

استفاده از افزونه های مروگر ها برای تشخیص نوع وب سایت

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشه و از این به بعد با تشخیص نوع وب سایت های مورد نظر با استفاده از این روش ها، بتونید تصمیم های بهتری برای پیاده سازی سایت های خودتون بگیرید.

لطفا نظرات و پیشنهادات سازنده خودتون رو با ما در میان بگذارید.

ممنون که ما رو همراهی می‌کنید.



نظر خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *