برندینگ شخصی در بسیاری از جهات مشابه برندینگ شرکت ها و سازمان هست. برندسازی شخصی، به مخاطبان شما میگه که شما چه کسی هستید؟ در چه زمینه ای فعالیت دارید؟ چه ارزش هایی و چطور این ارزش ها رو ایجاد می کنید؟
به طور خلاصه میشه گفت “برند شخصی یک داستان هست که شما رو به مخاطبانتون معرفی میکنه.”
برای شروع برندسازی شخصی، ابتدا لازمه خودتون رو بهتر بشناسید.
با پاسخ به این سوالات سعی کنید ویژگی های خودتون رو بهتر بشناسید، اما در نظر داشته باشید که با رشد حرفه شما، ویژگی های شخصی شما نیز باید ارتقاء یابد.
برند شخصی شما نشون دهنده این نیست که “امروز” چه کسی هستید! بلکه نشون میده که شما چه مسیری رو پیش رو دارید و به چه کسی تبدیل خواهید شد.
با شناخت نقات قوت و ضعف خودتون، تعیین کنید که در آینده میخواهید چطور شناخته بشید.
قبل از شروع برندسازی شخصی، باید بدونید مخاطبان شما چه افرادی هستن.
هرچقدر جزئیات بیشتری در رابطه با مخاطبانتون بدونید، برندسازی بهتری میتونید انجام بدین.
با پاسخ به این سوالات سعی کنید مخاطبان رو خودتون به طور شفاف تعریف کنید.
افراد فعال و موفق در حوزه فعالیت خودتون رو شناسایی و اون ها رو دنبال کنید. فعالیت اون ها رو زیر نظر داشته باشید و سعی کنید ازشون الهام بگیرید.
افراد فعال و موفق در حوزه فعالیت خودتون رو شناسایی و اون ها رو دنبال کنید. فعالیت اون ها رو زیر نظر داشته باشید و سعی کنید ازشون الهام بگیرید.
همچنین در صورت امکان، پیشنهاد میدیم با این افراد ارتباط گرفته و از اون ها برای ورود به این مسیر مشورت بگیرید.
فرض کنید سوار یک آسانسور میشید و شخصی از شما میخواهد که خودتون رو معرفی کنید و تنها تا زمان رسیدن آسانسور به مقصد، یعنی 30 الی 60 ثانیه زمان دارید.
شما باید بتونید در این مدت زمان خودتون و تخصصتون رو به خوبی معرفی کنید.
همانطور که در حال ایجاد برند شخصی خودتون هستید، باید برای ایجاد ارتباطات موثر و مفید تلاش کنید. با شرکت در رویداد ها و همایش های مرتبط با حوزه فعالیت خودتون، با افراد پیشرو و فعال در این حوزه ارتباط بگیرید و سعی کنید رابط بیشتر و قدرتمندی ایجاد کنید.
یکی از مهمترین اقدامات لازم برای برند سازی شخصی، حضور فعال در فضای اینترنت است.
هرگز حضور در شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین و توئیتر رو دست کم نگیرید!
وب سایت شخصی خودتون رو هر چه سریع تر راه اندازی کنید.
سعی کنید در زندگی روزمره خودتون، از جمله در همایش ها، محل کار و حتی در منزل، ویژگی های برند شخصی خودتون رو حفظ کرده و از اون ها پیروی کنید.
در نظر داشته باشید همونطور که شما رشد می کنید، نام تجاری شما نیز باید ارتقاء پیدا کنه.
لطفا شما هم تجربیات خودتون رو در برند سازی شخصی با ما به اشتراک بذارید.